Bookmark and Share

Bouwstenen

Zoveel mogelijk leerlingen moeten in de eerste graad de EINDTERMEN bereiken, die uitgeschreven zijn per vak. Er zijn ook EINDTERMEN voor een aantal belangrijke thema’s, zoals bijvoorbeeld digitale vaardigheden, burgerschap en duurzaamheid.
Hier werken we aan in alle vakken van de ALGEMENE VORMING en in heel wat vakoverschrijdende PROJECTEN.

Sommige leerlingen hebben wat meer uitdaging nodig, daarom wordt er in een aantal klassen (A/C/D) in vele les- sen aan UITBREIDINGSDOELEN gewerkt.

De vakken die niet in de basisvorming zitten, zijn bedoeld om leerlingen te helpen
- om een studiekeuze te maken, om te proeven van een studierichting (talentenpakket);
- om de leerstof te verwerken, zodat de basisdoelen voor elke leerling haalbaar worden (studieboost); - om de leerstof te verdiepen voor leerlingen die nog extra uitdaging nodig hebben (studieboost).

 

 

Net zoals in het eerste jaar moeten de leerlingen een aantal EINDTERMEN bereiken, die uitgeschreven zijn per vak en/of rond belangrijke thema’s, zoals bijvoorbeeld digitale vaardigheden, burgerschap en duurzaamheid.
In de hele eerste graad werken we hieraan in BASISVORMING en in heel wat vakoverschrijdende PROJECTEN.

In het tweede jaar maken de leerlingen al een eerste studiekeuze: ze kiezen een BASISOPTIE, waar bepaalde vakken en vaardigheden meer in de kijker staan.

Nieuw sinds de onderwijshervorming: basisopes bieden in veel gevallen bredere mogelijkheden voor de keuze van het verdere studieverloop dan vroeger. Dit wordt verder —bij elke basisope—uitgelegd.

Created by Pixular